torstaina, huhtikuuta 12, 2007

vanhemmilla käydessä

Kumpikaan heistä ei ole dementikko eikä heidän järjessään ole ns. muutakaan vikaa.
Joten:

1. Miksi isä ei sulje ovea käydessään vessassa, niin että minun on
kuunneltava hänen kusipaska -sinfoniaansa ollessani 38,5 asteen kuumeessa?
2. Miksi isä tekee saman seuraavana yönä, vaikka olen edellisenä
pyytänyt häntä sulkemaan oven ja olen yhä kuumeessa?
3. Miksi isä tekee saman kolmantena yönä?
4. Missä isä viipyy neljäntenä yönä?
5. Miksi äiti toistelee yhtä ja samaa sanaa yhä uudestaan ja uudestaan
kuin olisi löytänyt Graalin Maljan: "Sipuli, sipuli, sipuli, sipuli".
6. Miksi äitin on kysyttävä minulta joka ruokalaji erikseen saadakseen selvää,
olenko ottanut niitä kaikkia? "Otitko pottuja? - Otin."
"Otitko porkkanoita? - Otin." Otitko lihhoo? - Otin." "Otitko salaattia? -Äiti!"
7. Miksi äitin on oltava se joka kysyy: "Millonka te muutatte",
ja minun on oltava se joka vastaa: "28.4." - neljä kertaa neljän päivän sisällä?
8. Äiti: Kuulitko?
Minä: Joo.
Äiti: Kuulitko?
Minä: Joo.
Äiti: Kuulitko?
Minä: Kuulin jo ensimmäisen kerran.
Äiti: No kun sanoit vaan että joo.
9. Miksi televisionkatselu muuttuu aina jonkinlaiseksi Beckettin näytelmäksi,
jossa olemassaolo määrittyy sillä, että puhuu mahdollisimman paljon toisten
ohjelmien päälle, ja käskee muita olemaan hiljaa silloin, kun oma ohjelma tulee?
10. Miksi isä on kuin huoneissa liikkuva saippuakupla, joka väistelee
kaikkia häntä itseään koskevia kysymyksiä?
11. Miksi nämä molemmat ihmiset ovat silti minulle rakkaita?

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

tuo kaikki on niin saatanan totta ja yleismaailmallista! osuit naulan kantaan, kuomaseni.

petrus

Anonyymi kirjoitti...

joo, semmoista se on. Kiitos petju kommentista.

Anonyymi kirjoitti...

Naulan kantaan. Kirjoittaisitko puolestani vastaavan tarinan suhteesta appivanhempiin?


-Jussi "pääsiäisestä asti puoliskon sukulaisissa"

Unipolku kirjoitti...

Heh, hyvä tuo että "isä on kuin huoneissa liikkuva saippuakupla, joka väistelee häntä itseään koskevia kysymyksiä" - ihan kuin minunkin isäni! se on ihmetyttänyt minua jo kauan, mitä hän oikein salailee :D

Antti Niskanen kirjoitti...

Nii-in. Ehkä hän on vieraan valtion agentti... Kiitos kommentista!